Sujud Ku

Dalam sujudku ya Allah

Ku sebut Engkau dalam keluh

Ujung kelana pencaharian

begitu lama,

Setelah sekian lama tersuruk

dibuai silaunya warna warni duniawi



Dalam sujudku ya Allah

Terkapar aku dalam khalwat suci

Sejuta cahaya gemintang

Lumat dibawah Arasy-Mu

Tak mampu memandang Mu



Dalam sujudku ya Allah

Biar aku terbang

Melayang menuju Mu

Perkenankan kuhirup wangi

Cahaya-Mu



Dalam sujudku ya Allah

Bukalah kedua tangan Mu

aku ingin rebah dalam pelukan Mu

Beri aku api Mu

meski sepercik,

Biar aku terbakar dalam panas Mu



Dalam sujudku ya Allah

Jangan biarkan aku terlunta

Aku tak ingin kehilangan cahaya Mu



Dalam sujudku ya Allah

Diatas garis takdir yang Kau bentangkan,

biar terseok dan terluka

Kutiti anak tangga ma`rifat Mu

Izinkan aku mengetuk pintu Mu

Biarkan aku masuk dalam ridho Mu

Ya Allah .............

By Hati Seorang Muslim

No comments:

Post a Comment

My Facebook

 
Home | Gallery | Tutorials | PAY Malang| About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Goresan Penaku |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Catatan Hati

Happy Blogging(^_^)